(тематика батьківських зборів, рекомендації, поради)
Батьківська громадськість – важливий союзник школи у вихованні учнів.
Класний керівник, шкільний психолог і батьки учнів повинні чітко уявляти основні напрямки своєї співпраці:
· розвиток гуманного виховного середовища класу, яке створює можливості для задоволення потреб дитини у пізнанні, спілкуванні і забезпечує вільне самовираження в різноманітній діяльності;
· контроль за дотриманням прав і свободи дитини у школі та в сім’ї, виключення будь-якого – морального, фізичного – насилля над дитиною;
· створення можливостей для розумного і культурно-ціннісного дозвілля дітей;
· контроль за дотриманням належних умов щодо зміцнення здоров’я дітей, за посиленням здоров’язберігаючих заходів у школі;
· створення і розвиток постійних зв’язків класу із соціальним середовищем.
Стратегічні напрямки своєї педагогічної турботи класний керівник може реалізувати завдяки згуртуванню батьківського колективу для досягнення загальних виховних цілей. Допоможуть у цьому батьківські збори, проведення яких відбувається у формі неформальних зустрічей, бесід за «круглим столом», спілкування, обміну досвідом. З усіма батьками на зборах достатньо зустрітись двічі на семестр, а проблеми, що виникають в процесі роботи, необхідно вирішувати індивідуально.
Можна залучати батьків до проведення різних заходів, свят, походів, екскурсій, зустрічей. Доцільною і корисною є також організація вечорів запитань і відповідей, днів відкритих дверей, консультацій для батьків, читацьких конференцій, практичних занять.
Тематика класних батьківських зборів має бути різноманітною і торкатися усіх важливих питань виховання й навчання дітей з першого по випускний клас.
5 клас
1. Психолого-педагогічні особливості виховання молодших підлітків.
2. Розвиток творчих здібностей дитини у процесі спільної діяльності.
3. Союз сім’ї та школи.
6 клас
1. Сфери і специфіка спілкування підлітків.
2. Патріотичне виховання дітей у сім’ї, зв'язок поколінь, знайомство з культурою, звичаями і традиціями родини та рідного краю.
3. Формування здорового способу життя молодших підлітків.
7 клас
1. Старший підлітковий вік і його особливості.
2. Педагогіка почуттів і культура їх вираження. Формування культури поведінки дітей.
3. Духовний світ особистості. Морально-етичні цінності особистості та їх врахування в сучасному сімейному вихованні.
8 клас
1. Виховання характеру і формування моральних якостей особистості.
2. Профорієнтація і допрофільна підготовка старших підлітків; шляхи самовизначення і вибору професії.
3. Щаслива сім’я. Яка вона? (збори-диспут)*
9 клас
1. Роль сім’ї у визначенні життєвого шляху старшокласників.
2. Про шкідливі звички і роль батьків в подальшому розвитку стійкої потреби дітей щодо здорового способу життя.
3. Проблеми виховання юнаків і дівчат. Педагогіка почуттів, етика сімейних стосунків.
10 клас
1. Взаєморозуміння і взаємоповага. Як уникати конфліктів з власними дітьми?
2. Сім’я, етика сімейних стосунків. Педагогіка В.Сухомлинського, М.Стельмаховича у вихованні родинних позицій.
3. Роль батька у вихованні дитини.
11 клас
1. Виховний потенціал сім’ї .
2. Виховання відповідальності у старшокласників.
3. Сім’я, освіта, вибір життєвого шляху. Державна підсумкова атестація і незалежне зовнішнє оцінювання знань.