Класне керівництво - це не робота, це спосіб життя

Опитування

Чи завжди потрібно батькам відповідати за вчинки дітей?

Життя дитини в родині

15.10.2015 12:14

Мета: визначити психологічну атмосферу в родині учня, намітити шляхи корегування родинного виховання дитини.

Респонденти: учні та їхні батьки.

Обладнання: роздруковані опитувальники окремо для учнів та їхніх батьків.

Інструкція: респондентам потрібно обирати найбільш прийнятні для них варіанти відповідей.

 

Опитувальник для учнів

1. Що б ти хотів отримати від родини, в якій живеш?

а) Доброї організації побуту;

б) радощів від спілкування;

в) спокою, захищеності.

2.  Чи самотній ти в родині?

а) Так;

б)  ні;

в) не знаю.

3.  Чи бажаєш ти, щоб твоя майбутня родина була схожою на твою нинішню?

а) Так;

б)  ні;

в) не знаю.

4.  Як ти вважаєш, що найбільше хвилює твоїх батьків у родинному житті?

а) Здоров'я дітей;

б) навчання дітей;

в) трудова участь дітей у житті родини.

4.  Яка з наведених нижче життєвих настанов є для тебе найбільш вагомою?

а) Бути матеріально забезпеченим;

б) зустріти кохання;

в) мати багато друзів;

г) реалізувати власні інтелектуальні можливості.

5.  Чи є в тебе таємниці від родини?

а) Так;

б) ні.

6.  Чим для тебе є вечір, проведений вдома?

а) Радість спілкування;

б) нагода бути самим собою;

в) мука, нудьгування.

7.  Чи знайомий ти з моральними та матеріальними проблемами, що існують у твоїй родині?

а) Так;                    +

б) ні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Опитувальник для батьків

1. Як Ви гадаєте, чого очікує Ваша дитина від родини, в якій живе?

а) Доброї організації побуту;

б) радощів від спілкування;

в) спокою, захищеності.

2.  Що найбільш Вас хвилює?

а) Здоров'я дитини;

б) навчання дитини;

в) трудова участь дитини в житті родини.

3.  Чи самотня Ваша дитина в родині?

а) Так;

б)  ні;

в) не знаю.

4.  Як Ви гадаєте, чи забажає дитина, щоб її майбутня родина була схожа на Вашу?

а) Так;

б)  ні;

в) не знаю.

5.  Яка з наведених нижче життєвих настанов є, на Ваш погляд, для дитини найбільш вагомою?

а) Бути матеріально забезпеченим;

б) зустріти кохання;

в) мати багато друзів;

г) реалізувати власні інтелектуальні можливості.

6.  Чи знайома Ваша дитина з тими моральними і матеріальними проблемами, що іс-нують в родині?

а) Так;

б) ні.

7.  Чи є у Вашої дитини особисті таємниці, які вона приховує від родини?

а) Так;

б) ні;

8.  Що для Вашої дитини вечір, проведений вдома?

а) Радість спілкування;

б) нагода бути самим собою;

в) нудьгування.

 

Обробка отриманих результатів.

Після заповнення анкети учитель пропонує батькам учнів ознайомитись з відповідями їхніх дітей


Життя дитини і її успіхи в школі

Тест для батьків

Інструкція: на кожне твердження слід дати відповідь "так" чи "ні"

 

  1. Я розвиваю в дитині позитивне сприйняття його можливостей, здібностей.

  2. Я надав кімнату або частину кімнати виключно для занять дитини.

  3. Я привчаю дитину (з мінімальною допомогою і, як правило, самостійно) вирішувати свої проблеми, приймати рішення, піклуватися про свої обов'язки.

  4. Я показую дитині можливості знайти книги і потрібні для її занять матеріали (використовуючи особисті, суспільні, шкільні бібліотеки).

  5. Я ніколи не відмовляю дитині в проханні почитати їй.

  6. Я постійно беру дитину в поїздки, подорожі, на екскурсії по цікавих місцях (відвідини музеїв, театрів та інше).

  7. Я вітаю ігри і спілкування моєї дитини з друзями.

  8. Я часто виконую разом з дитям одну і ту ж справу.

  9. Я піклуюся про фізичне здоров'я дитини ( харчування, гартування зарядка, заняття спортом).

  10. Я стежу, щоб малюк дотримувався режиму дня: вставав і лягав в один і той же час, мав годинник для занять, прогулянок, ігор і так далі.

    1        2        3       4        5        6        7        8        9        10 

Оцінка тесту

Порахувати кількість плюсів (відповідь "так"). Кожна позитивна відповідь оцінюється в один бал. Розділивши отриману суму на 10 (кількість тверджень) отримуємо середньоарифметичне число.

  1. й  рівень (1-0,7 балу)

    Ви правильно організовуєте шкільне життя дитини. Малюк має всесторонні інтереси, підготовлений до спілкування з дорослими і товаришами. При такому вихованні ви можете розраховувати на хороші успіхи в навчанні.

  2. й  рівень (0,6-0,4 балу)

    У вас можуть виникнути деякі проблеми в навчанні дитини. Задумайтеся, чи є ви надзвичайно активними, чи не блокуєте ви "поле свободи" дитини, чи досить часу дитя спілкується з однолітками? Ваші роздуми дозволять вам визначити оптимальну стратегію виховання.

  3. й  рівень (0,3-0 балів)

    У вашому досвіді просліджується головна помилка - надмірна опіка дитини, підміна зусиль дитяти власною активністю. Ви недостатньо даєте йому спілкуватися з однолітками, заважаєте йому набувати соціального досвіду.

    Сподіваємося, що ваша самокритичність принесе успіх у виховній стратегії.